Tuesday 3 October 2017

Trading System Business Analytiker Cv


Programvareproduktinnovatorer for arkitektur-engineering 8211 Construction (AEC) vertikale serveringsorganer og byggevirksomheter SoftTech Engineers Pvt. Ltd er dedikert til å innovere pålitelige og førsteklasses programvareprodukter for nisje vertikal av arkitektur-Engineering-Construction (AEC). Våre produkter gjør det mulig for kundene å redusere kostnadene, øke produktiviteten, ha effektiv kontroll og forbedre ressursutnyttelsen når det gjelder mennesker, infrastruktur og kundeservice. Våre rykteprodukter: AutoDCR er et nasjonalt prisvinnende produkt, som har revolusjonert byggeplanets granskingsprosess i styrende organer. For tiden er det implementert på tvers av 50 ULBer i India. PWIMS Public Works Information Management System, et nettbasert kommersielt off-the-shelf-program (COTS) for styring av de sentrale funksjonelle prosessene for arbeidsplanlegging, anskaffelse og vedlikehold i offentlige arbeiderorganisasjoner. OPTICON en robust konstruksjonsprogramvare spesielt utviklet for byggorganisasjoner. Med intelligent bygget moduler for prosjekter, økonomi, anleggsmaskiner, er byggeprosjektene sikret positiv avkastning. BIM Services Project-virtualisering blir stadig viktigere hver dag. Med tilgjengeligheten av en 3D-modell, før oppstart av faktisk konstruksjon har mange fordeler. Med BIM er design fortsatt konsistent, koordinert og mer nøyaktig over alle interessenter. Med 750 års erfaring og grundig kundeundersøkelse SoftTech Engineers Pvt. Ltd har utviklet e-styring og konstruksjon av ERP-produkter med tanke på spesifikke behov hos våre kunder, kan du være trygg på at virksomheten din er i gode hender. Produkter fra SoftTech Engineers Pvt. Ltd forsikrer: Produktivitetsrampe opp Fokus på kjernevirksomheten til bedriften din Bedre bunnlinjer Bevar bedriftens eiendeler Investerer tid og penger i forretningsteknologi SoftTech Engineers Pvt. Ltd er den betrodde assosierte i din tryst for suksess. Livet til en kvantitativ analytiker Kjent i virksomheten som 8220quants8221, utvikler kvantitative analytikere og implementerer komplekse matematiske modeller som finansielle firmaer bruker til å ta beslutninger om risikostyring, investeringer og prising. Del spekulant, del hensynsløs logiker, et kvant8217s mål er å redusere risiko og å generere fortjeneste. Kvantitative analysøransvar Ansvaret vil variere i henhold til arbeidsgiver (for eksempel hedgefond vs investeringsbank), produktfokus (for eksempel verdipapirer med verdipapirer mot varer) og ekspertnivå. Det kan kreves en kvantitet for å: Forskning og analysere markedstrender og statistikk for å gjøre modelleringsbeslutninger Utvikle og implementere komplekse kvantitative modeller (f. eks. Modeller for handelsaktier) og analytiske programvareverktøy Utfør daglige statistiske analyser (f. eks. Risikoanalyse, låneprisering, standard risikomodellering, etc.) og kodingsoppgaver (f. eks. mønstergjenkjenning eller maskinlæring) Detaljerte modellspesifikasjoner og metoder for datainnsamling Test nye modeller, produkter og analyseprogrammer Opprettholder og modifiser analytiske modeller under bruk Bruk eller opprett uavhengige verktøy for å verifisere resultater Samarbeide med lag av matematikere, maskiningeniører og fysikere til å utvikle optimale strategier. Rådfør deg med finanssjefspersonell om handelsstrategier, markedsdynamikk, handelssystemytelse etc. Generer kravdokumentasjon for programvareutviklere. Presentere og tolk data resultater til toppledelse og klienter. Det er quants som er eksperter i et bestemt område stati stisk arbitrage, derivatprising, kvantitativ investeringsstyring, algoritmisk handel eller elektronisk markedsfremstilling og quants som spiller til bestemte styrker. For eksempel kan en sjenert og pensjonistisk 8220back office8221 quant (dvs. kvantitativ modellforsker) være dypt involvert i å undersøke og validere statistiske modeller eller generere nye finansielle strategier. En høyoktan 8220front office8221 quant (dvs. kvantitativ næringsdrivende) kan arbeide en-mot-en med handelsfolk, designe aksjemarkedsalgoritmer og levere kolleger med datastyrt pris - og handelsverktøy. Et intervju med en ekte kvantitativ analytiker Vi snakket med Micah Spruill, medstifter av Aurora Investment Advisors. om hva det er å jobbe som en kvantitativ analytiker. Nedenfor diskuterer Micah fordelene og ulemperne med å være en kvant, de mest brukte programmeringsspråket og hans råd til studenter. Spørsmål: Hva er de største fordeler og ulemper ved jobben din? Kan bruke vitenskapelige metoder for å finansiere og oppdage nye måter å se på og analysere denne typen data. Å kunne tilby investorer en investeringsstrategi som søker en bedre og mer sant forståelse av markedene (både i alfa-generasjon og risikostyring). Utdanne andre (spesielt investorer) på viktigheten av kvantitativ analyse og hvorfor, hvis de brukes effektivt, er det så kraftig i forhold til mer konvensjonelle metoder. Jo mer du vet, jo mer innser du at du ikke vet. Hva jeg mener med dette: jo dypere du går ned en vei jo mer innser du sjansen for skjulte farer. I økonomi, spesielt når du stoler på modeller, er det alltid tanken på baksiden av hodet ditt, Hadde vi savnet noe, ser vi på noe og det er vanligvis et svært vanskelig spørsmål å svare på. Legg dette til ansvar for å administrere store pengesummer, og det er alltid et visst nivå av stress som eksisterer. Jeg liker å se dette som 8220helsespenning skjønt, for hvis du ikke har det, kan du bli byttet til overbevissthet. Spørsmål: Hvilken slags innvirkning har kvantitative analytikere på suksessene til investeringsbanker og hedgefond A: Jeg ser at bransjen som helhet endrer seg mye i det kommende tiåret. Min bakgrunn er ikke i investeringsbank, så min mening er ganske begrenset, men jeg ser at kvantitative analytikere har en mindre innvirkning på denne bransjen enn jeg gjør i hedgefondbransjen. Fordi investeringsbanken er sentrert rundt strukturert økonomiprogram, er det fortsatt veldig mye en menneskedrevet industri. Dette vil endres i tide, men i mitt sinn, ikke så raskt som i hedgefondets plass. Jeg tror det er en stor bevegelse blant mange skjønnsmessige hedgefond for å bli mer kvantlignende i deres prosess. Jo mer du kan systematisere en tilnærming, eller fjerne menneskelig beslutningsrisiko fra prosessen, jo mer konsistent blir resultatene. Selv om det er mange vellykkede skjønnsmessige midler fremdeles, vil de fleste være enige om at det er de kvantitative midlene som har en tendens til å dominere (når det gjelder avkastning og Sharpe-forhold), ser jeg aldri denne trenden tilbake. Spørsmål: Hvilke ferdigheter eller programmeringsspråk bruker du oftest i arbeidet ditt, og hvorfor A: Jeg personlig ikke håndterer noen av programmeringssiden til vår modellering, men i vårt firma er de mest populære språkene Python (den mest populære) og C. Python for enkel bruk og den totale bruken8221 av den, og C for sin hastighet. Spørsmål: Hva slags person gjør den beste kvantitative analytikeren A: Jeg tror de som tror vitenskapelig ofte utfører det beste innen dette feltet. Ofte er de beste quants de med bakgrunn i matematikk, datavitenskap, ingeniørfag eller naturfag (dvs. fysikk). Det er en grunnfond som Renaissance Technologies ansetter kun forskere (i hvert fall for deres forskningsside). De er ikke interessert i MBAer eller de med grader i finansvirksomhet eller økonomi som det ville være tilfelle med din mer tradisjonelle vegggataanalytikerrolle. Ofte lærer disse tankeskolene avhengighet av modeller som er for akademiske og stoler på for mange forutsetninger, og skaper unødvendig skjønnhet. Spørsmål: Hvilke råd vil du tilby studentene å forberede seg på som en kvantitativ analytiker A: Jeg tror at en av de viktigste tingene å vite når du går inn på dette feltet, er tanken til å tenke på seg selv. Hvis det er en stor ting jeg har oppdaget de siste årene, er det så viktig at det er å stille spørsmål til alt. I økonomi, og mer spesifikt kvantfinansiering, er jeg alltid overrasket over hvor ofte folk grupperer seg sammen om de samme tankene og ideene og noen ganger savner det mest åpenbare (og sanne) svaret. Utforsk stier som få har vurdert, og ikke vær redd for å bryte vekk fra de konvensjonelle modellene som flertallet av quants bruker og favoriserer. Hvis du vil være annerledes, må du tenke annerledes. Skolearbeid er viktig, men du vil ikke lære noe på skolen som direkte vil føre til suksess i dette feltet (ellers ville alle som hadde matskoleopplæring lykkes). Aldri glem å ta en vitenskapelig tilnærming, og hvis du noen gang stubbet på noe, spør deg selv, hvordan vil naturen løse dette problemet? Quantitative Analyst Salaries Quants er de ultimate finansnektene, så store arbeidsgivere er typisk hedgefond og investeringsbanker. You8217ll finner også muligheter med verdipapirer og varehandlere, meglerfirmaer, regnskapsfirmaer, kommersielle banker, forsikringsselskaper og finansielle konsulentfirmaer. Hedgefond og handelsfirmaer har en tendens til å betale best, selv om kompensasjonspakker ofte er avhengig av inntektene fra firmaet8217. Wall Street er hvor pengene er, for kvelder som for alle andre. Ifølge PayScale. Median lønn for NY kvantitative analytikere i 2015 var 114.021 28 over nasjonalt gjennomsnitt. Lønn for kvantitative handelsfolk har også en tendens til å være høye i store tradinghedge fond sentre som Chicago, Boston og Stamford. Hvis du ikke vil at USA skal være hjemmebase, kan du prøve Hong Kong, London, Sydney, Singapore, Tokyo eller Beijing. Kvantitativ Analist Senior Kvantitativ Analyst Kvantitativ Analyst Kvalifikasjoner Hvilken type grad trenger jeg selv for lavt nivå kvant posisjoner, vil arbeidsgivere forvente å se en master8217s grad på ditt rsum. Dette kan være i et målrettet program som kvantitativ finans, matematisk databehandling, operasjonsforskning eller finansiell ingeniørfag. Eller det kan være i et beslektet kvantitativt felt som fysikk, statistikk eller matte. Med mindre du har fremragende matte - og beregningsmessige ferdigheter og real-world erfaring i økonomisk analyse, vil en MBA ikke skære den. For å kvalifisere seg til toppnivåstillinger eller stillinger i toppbedrifter, trenger du en doktorgrad i matte, statistikk, fysikk, informatikk, økonomi eller lignende. Sysselsettingskandidater med doktorgradsutdanning har vist at de har mulighet til å jobbe uavhengig av komplekse forskningsprosjekter, en verdifull ressurs for store hedgefond investert i 8220 blå sky8221 prosjekter. Vær oppmerksom på at konkurranse om kvantroller kan være ekstrem. Arbeidsgivere, spesielt toppfondsmidler og investeringsbanker, er i virksomheten for å tjene penger. De vil sette deg gjennom en strenge intervjuapplikasjonsprosess og teste deg om viktige tekniske ferdigheter. Hva slags ferdigheter trenger jeg teknisk ferdigheter Objektorientert programmering Stor datamodellering C (brukes til høyfrekvente handelsapplikasjoner) MatLab, SAS, S-PLUSR (brukt til statistisk analyse) Monte Carlo teknikker Maskininnlæring Data mining CJava. NET eller VBA, Excel matematisk ferdighetsberegning (inkludert differensial, integrert og stokastisk) Lineær algebra og differensialligninger Numerisk lineær algebra (NLA) Sannsynlighet og statistikk Spillteori Finansiell kompetanse Portefølje teori Egenkapital - og rentederivater, inkludert eksotiske systemer Systematisk og diskretionær handelspraksis Kreditt - risk produkter Finansiell modellering Forretningsferdigheter Analytisk problemløsning: Bruk av logikk og matematisk programmeringsverktøy for å takle abstrakte økonomiske problemer. Evne til å jobbe under trykk: Nøkkelen til økonomiske beslutninger i situasjoner med høy stress. Uavhengig forskning: Arbeider uten tilsyn med potensielt uoverstigelige utfordringer som bruker tålmodighet og utholdenhet til å fullføre oppgaver. Konsentrasjon: Tolerere lange timer som arbeider med datakode og data. Hva om sertifiseringer Det er mange sertifiseringer som er eksplisitt rettet mot quants. Så før du investerer i CFA eller CQF, spør professorene dine og profesjonelle mentorer hvis sertifisering vil få en målbar fordel for din karriere. Tilbys av CFA Institute. Denne legitimasjonen er rettet mot investorer. For å bli CFA charterholder, må kandidatene fullføre et selvstendig studieprogram og bestå 3 eksamener. Hver eksamen krever omtrent seks måneders forberedelse. I tillegg skal charterinnehavere bevise at de har fire års kvalifisert, profesjonell arbeidserfaring i investeringsbeslutninger. Er CFA verdt det? Juryen er fortsatt ute. Noen quants (for eksempel økonomi ingeniører uten doktorgrad som ønsker å øke sine kvalifikasjoner) velger å forfølge CFA for å gi dem en kant over sine jevnaldrende. Men det er ikke ofte nevnt i jobbkrav for kvantitative analytikere. CQF er mer av et kurs enn en sertifisering. Noen ganger fakturert som et alternativ til en MFE, er dette deltid elektroniske økonomi-programmet rettet mot enkeltpersoner som er interessert i kvantitative finanser i sanntid. Det inkluderer derivater, kvantitativ handel, forsikring, modellvalidering eller risikostyring. Kurs, workshops og avsluttende eksamen kan gjennomføres som ett seks måneders program eller deles inn i to tre måneders nivåer. Stillinger som ligner på Quantitative Analyst Quants bruker mye tid på å se på skjermer. Hvis du er fascinert av finansverdenen og ønsker et bredere sett med arbeidsoppgaver, inkluderer du alternativene: Du har også muligheten til å trekke seg tilbake til akademia eller forskning, som en ren matematiker, eller ta opp programmeringsevner for å undersøke ingeniørroller. Muligheter for seniornivåkvoter inkluderer: Porteføljeforvalter Hedgefondsleder Quant Developer vs Quant Analyst Kvantitative utviklere har vanligvis mer avansert objektorientert erfaring og mindre matte og økonomikompetanse enn kvantitative analytikere. Det betyr at de er lavere i ordspråklig hakkeordre. Som Michael Halls-Moore notater. utviklere jobber tett med kvantmodellanalytikere for å ta en MatLabR-prototype, optimalisere den og gjøre den svært feiltolerant for produksjonsmiljøet. De kan også være ansvarlige for rutinemessige oppgaver som statistisk koding eller vedlikehold av store eldre systemer. Selv om de fleste kvantutviklere blir betalt mindre enn kvantanalytikere: 8220Den ene ekstremt høyt betalende rollen som sitter i den kvantitative utviklingsarenaen, er den av stjerne CC-utvikleren som forstår Unix nettverksprogrammering, lav-latenssystemer og Linux-modulene Kernel. Disse individene kan ofte bli funnet å jobbe i den hemmelige verden av Ultra High-Frequency Trading (UHFT), der handelsordrer nå er målt i mikrosekunder.8221 Quantitative Analyst Job Outlook Siden BLS doesn8217t sporer spesialiserte datavitenskapsroller, statistikker om kvantitative analytikerjobber er ironisk vanskelig å kilde. For øyeblikket projiserer BLS sysselsetting av finansanalytikere (en ganske bred kategori) for å vokse 16 fra 2012 til 2022. raskere enn gjennomsnittet for alle yrker. Denne prosentdelen kan godt være høyere for kvantitative analytikere. I en 2013 Investopedia-artikkel for Forbes. Forfatterne antyder at etterspørselen etter quants vil øke på grunn av en rekke trender: Fremskyndet vekst i sikringsfond og automatiserte handelssystemer Økt kompleksitet av likvide og illikvide verdipapirer Fortsatt interesse for markedsneutrale investeringsstrategier Etterspørsel fra handelsmenn, regnskapsførere og salgsrepresentanter for prisrisiko Modeller som står overfor de to store bogeymen av store data og AI, blir finansielle ledere i stadig større grad til analytics experts interpreters for assistanse. Profesjonelle organisasjoner for kvantitative analytikere Del på Facebook DelA STUDIER OM DOMAINS. Hvordan få Domain kunnskap Hvorfor Domain kunnskap er nødvendig Hva er Domain Hva skjer hvis jeg ikke er en Domain ekspert Hvis jeg ikke vet om domenenavn, kan jeg få en Business Analyst Jobb Normalt vil disse typer spørsmål være der i ferskere analytiker aspiranter . Trenger du ikke å bekymre deg for dette Før vi snakker mer om domener og å anskaffe domenekunnskap, gi oss beskjed om domenenavn og dens betydning. Domain ndash I enkle ord kan vi si, bestemt arbeidsområde eller bestemt område som skal jobbe med. Her må vi forstå en viktig ting som Domain kan forstås på to måter, en er teknisk gutter Domain og en annen er generelt domene (som er for forretningsfunksjonsfunksjonelle gutter). For eksempel: Hvis du spør en teknisk person som utviklere, hva er ditt domene Svaret ville være Java, j2ee eller dot net eller flash eller php eller cold fusion etc, men la oss ikke gå forresten. Domene for Business Analyst vil være som e-handel, bank, finans, CRM, auksjoner, helsevesen, logistikk, forsyningskjede etchellip. Hvorfor domene kunnskap er viktig Majoriteten av programvare selskaper vil ikke fungere på alle domener. Bedrifter vil fungere på kun utvalgte domener. Svært sjeldne bedrifter jobber på mange domener. Hvis et selskap jobber på flere domener, kan du anta at selskapet gjør det bra og har flere prosjekter: -) (trenger ikke være sant alltid, bare en vanlig tanke.). Det viktige punktet er imidlertid om et selskap er ansatt forretningsanalytikere, og hvis kandidaten vet om domenet som dette selskapet jobber da blir det lagt til fordel fordi treningsprogrammet vil være av kort varighet. MEN vanligvis selskaper DONOT forventer domenekompetanse fra fresherrsquos, men hvis kandidat har kompetanse så åpenbart at kandidaten vil ha fordel over andre kandidater og kan velges av arbeidsgiver. Nå kommer det store spørsmålet, hvordan får jeg domenekunnskap Høgskolen min tenkte aldri på domenekunnskap, så hvordan kan jeg vite Ja, det vil være ditt spørsmål. Ikke et problem, på dette tidspunktet kan du få domenekunnskap uten å gå til sertifiseringskurs og klasser. Det beste tilgjengelige alternativet er google og et annet alternativ er vennene dine som jobber på noen domener. Den svært viktige tingen du bør huske på er ndash hvert stykke informasjon om domenet er verdifullt. Domain kunnskap betyr bare ldquoknowing morerdquo thatrsquos alle. For eksempel, ta eksempel på helsevesenet. Vi synes helsevesenet handler om sykehus og å bygge programvare til sykehus. De vanlige kravene som vi tror er pasientforsterker, men det innebærer mange ting som Lab, Forsikring, Forsikring, det er forskjellig forsikring som kontantløs, betale forsterker, andre tjenester som MR, skanning, Pharma (medisiner), inventar (inventar av medisiner, kirurgisk utstyr), regjeringens regler og forskrifter som gjelder forsikring, narkotikakontrollpanel, rapporter, administrator for å administrere programvare etchellip, så alt som trengs, er å vite litt mer. Det selv er domenekunnskap. For å holde det enda enklere, kan du kjøpe en sjokolade enkelt, du kjøper en sjokolade og leser teksten på pakken som Produsent, distributør, registrert adresse, indigenter. MRP, nettovekt og andre spesifikasjoner er noe ekstra ndash du vil ha informasjon om produktet, men hvis gå utover det å vite noe mer som Hvordan det er produsert Hvem er de andre selskapene som produserer samme slags sjokolade fra hvor råvarer sendes Konkurrenter pris , hvor geografisk beliggenhet er det populært Hvem er målrettede mennesker (som barn, unge damer osv.) ndash vi kaller det som kunnskap om det produktet. (Dette var bare et eksempel) På nettstedet som gjør freshers-domeneeksperter, kan det hende at det ikke er så lett, men mitt forsøk er å gi minimum kunnskap slik at det kan være nyttig. Men bare å gjenta lsquoFresher trenger ikke å være domenekspert, men hvis du er klar over domenet, vil det bli lagt til fordel, som å være en all-rounder enn bare batsmen eller bare bowler i cricket-kamp: -) Jeg skal ta opp noen 2 domener for nå. Siden du leser denne informasjonen på nettstedet, la meg ta opp ldquoWebsite Design amp Developmentrdquo som et domene 1) Nettstedet Design amp Development Så, hva er nettsiden hvorfor nettside ndash du vet svar jeg tror eller bare google det vil du finne svarene. Jeg vil holde det kort. Nettstedet vil inneholde informasjon og kan nås via nettverket. Det kan være på privat nettverk (intranett) eller offentlig nettverk, populært kjent som internett. Nettstedet kan bygges med html eller flash eller kombinasjon av både HTML og Flash. Vanligvis finner vi HTML. Ved å bruke HTMl tagssyntax blir nettsiden opprettet. Et nettsted kan være på en side eller mer enn en side. Nettstedet brukes ofte til å publisere informasjon eller annonsere. Nettstedet er et av de kraftige verktøyene for annonsering. Ikke bare forfremmelse, men også e-handel (kjøp av forsterker som selger på nettet), nyhetssider som tider av India, spillnettsteder trenger nettside. På et enkelt språk kan vi si noe, noe i denne verden har et nettsted. Noen vanlige elementer brukt sammen med HTML er CSS (cascading Style Sheets), JS (java Script) og Flash (flash er valgfritt). Folk foretrekker HTML sammenlignet med flash fordi flash-siden Laster tid er litt lang sammenlignet med HTML-siden. Websiden slutter vanligvis med utvidelsen. html eller. htm (annet enn. html og. htm det er. jsp. Aspx etc, men la oss ikke bli for tekniske) Et nettsted trenger et domenenavn (merk at dette ikke er domenet som vi er snakker ndash blir ikke forvirret) DOMAIN NAME betyr nettstedets lenke navn som vil være unikt alltid. Som google. youtube. yatra. musicindia. facebook. bangaloreliving. ebay osv. Hvis du ser her google. youtube, yatra kalles domener. Domenenavn kan ikke dupliseres. Bare ett domen finnes. Det er noen servicefirmaer og den som vil ha nettside, de bør gå til å registrere DOMAIN NAME. Vanligvis vil det være noen avgifter for registrering og årlige fornyelsesavgifter også. Ikke bare rsquos det er forskjellige utvidelser som. info. nett. TV. biz. org. gov. i etc er dette også nettsted domener som Once DOMAIN NAME er registrert, nettstedet trenger hosting plass, vanligvis kalt server. Det er så mange selskaper som tilbyr hosting service. Vi må kjøpe litt plass fra dem som 50 MB, 1 GB plass. Når plass er kjøpt, etter at nettstedet er bygget kan vi være vert for nettstedet. Domenenavn amp hosting plass bør pekes slik at når folk skriver eksempel nettsted vert på server (hosting plass) vil vise. Hvordan Domain Name og Hosting er pekte La oss ikke gå teknisk igjen, men for din informasjon på høyt nivå, vil det være noen ting som heter navneservere, vi må kartlegge navnetjenere til hostingkonto og domene konto. Noen Domeneregistrering tjenesteleverandører vil også gi hosting plass også. Hvordan skjer nettstedsprosjekt Hovedsakelig hva gjør forretningsanalytiker her? Letrsquos se: I et programvareselskap som jobber på Website Design amp Development, vil det bli team som regel midtpunktet Business Development (BD) teammarkedsføringsteam: Disse menneskene får nettsideordre middot Business Analyst ndash få krav (hva skal utformes Hvordan bli utformet Hvilken informasjon skal det være? Flow Etc. mitten Designere (grafisk designere UI-designere) ndash Opprett design, slice HTML middot Deployment Implementation Engineer: Deploy eller host på server middot Prosjektleder: styrer Prosjekt og leverer i tide. Du vet om markedsføring folk, de får bare prosjekter bestillinger. Hva gjør forretningsanalytiker i nettside design amp utviklingsprosjekter Når prosjektet er tildelt Business Analyst vil starte med krav. De fleste vanlige ting i nettstedet prosjekter er å sende innledende spørreskjema, hvor klienten kan svare på, Ja Nei, format for de fleste spørsmålene. Spørreskjema vil være som Prosjektnavn Nettstednavn eller hvilket navn skal vises på nettstedet Er domene til stede (merk: Dette domenet er annerledes). Hvis ja, hva er navnet Har du et logo Hvis ja, gi oss et Jpeg - eller Png-format Hvis nei, vil du at vi skal designe logo for deg Hvor mange sider skal opprettes og gi navn til sidene. Som service, om oss, kontakt oss, Faq etc. Trenger du skjema for kontakt oss side Hvor i bruker kan sende inn detaljer og e-post vil bli utløst. Nevne noen av referansebsidene og gi link. Hvem er dine konkurrenter Gi litt informasjon Hvilke farger som skal brukes til nettstedet (farge tema) Er det en farge eller to farger Eller mer enn 2 farger Navn fargene Hvem er publikum for nettsiden Som barn, forretningsfolk osv. Kort om virksomheten din Har du noen utdelinger av din bedrift Som reklame, visittkort, brosjyrer etc. Har du noen spesifikke bilder av virksomheten din Eller du vil legge til noen bilder på nettsiden Hvis ja, vennligst send inn jpeg eller png-format Trenger du SEO (Search Engine Optimization) gjort for nettstedet Hvis ja, gi Meta-tagger eller nøkkelord. Etc (noen flere spørsmål) Noen ganger vil klienten svare på alle spørsmålene og noen ganger delvis, vil forretningsanalytikeren ringe eller møte klient for å diskutere om spørsmål og til slutt få svar. Når svarene er klare, vil forretningsanalytikeren diskutere med grafiske designere om konseptet og krav. Grafiske designere vil lage noen eksempler på design (vanligvis design vil bli opprettet ved hjelp av et verktøy kalt Photoshop som er en Adobe-programvare) Business Analyst vil dele prøvedesigner i et jpeg-format (ha vannmerke ndash vannmerke vil være litt tekst eller symbol innebygd i prøve, slik at klienten ikke eier det før prosjektet er fullført). Vanligvis vil det bli noen anbefalinger endringer fra klienten, og det vil bli gjort fra designere. Når Design er ferdigstilt fra klient, vil Business Analyst få sign-off på design. Designer vil skille designet (Photoshop-filen. psd) til HTML. Vanligvis vil Dreamviewer-programvaren brukes til å skille HTML. Dreamviewer er også et Adobe-produkt. Designer vil justere og justere design ved å bruke CSS og, om nødvendig, bruke Java Script (for mer informasjon om java script, CSS ndash besøk w3shools nettsted). Endelig vil nettsiden være klar for lansering. Før lansering nettstedet vil bli hostet på en test server og vil bli vist til klient for endelig bevis lesing, testing vil bli gjort hvis noen feil er der og samme vil bli utbedret. Når godkjent av klient ndash distribusjon ingeniør eller implementering ingeniør vil distribuere nettsted på hosting server og nettstedet vil bli utgitt. De fleste vanlige feil på nettsiden: Krysser nettleserens kompatibilitet ndash som i Mozilla Firefox nettsted vil se bra ut, men i internet explorer kan det ikke og omvendt. Hva er nytt på nettstedet CMS-webområde (Content Management System) ndash når nettsiden lanseres og senere hvis klienten ønsker å endre litt tekst eller legge til nytt bilde i nettsiden, må klienten komme tilbake til designer eller programvareselskap, dvs. klienten vil være avhengig av programvareprofessorer . Hvis nettsiden er bygget og drevet av CMS, kan klienten selv endre innholdet på nettstedet og oppdatere uten teknisk kunnskap, uten HTML, CSS kunnskap. Med CMS-aktivert nettside vil det åpnes i et redigeringsprogram, akkurat som MS-Word, uansett hva som trengs, kan det bli redigert og ikke lenger oppdatert, og alle må lagres alt. Det er veldig enkelt. De vanligste redaktørene som brukes er FCK Editor, Wyswyg editor, Tiny MC editor. Også noen lett tilgjengelige rammer i PHP er tilgjengelige der CMS vil være standard som Drupal, Joomla, Typo3 (lar ikke gå i dyp. Dette er bare for informasjon) Så på høyere nivå har vi dekket viktig del av webdesign og utvikling. Ofte når nettsiden er ferdig, vil SEO bli igangsatt (Search Engine Optimization). Kan ikke gå dypt inn i SEO fordi SEO selv vil bli et eget domene. I enkle ord som gjør nettstedet søkbart av søkemotorer som Google, Yahoo, Bing, MSN. For å gjøre dette skje mange teknikker er det som Meta tags identifikasjon, søkeord, google analytics, google nettredaktør verktøy, sende inn nettside for søkemotorer, betale per klikk, link utveksling nettsteder etc. Etter at du har lest dette ndash håper du har en god ide om nettside design amp utvikling. Hva sier domenekunnskapen din nå. -) Now letrsquos lære noe om e-handel domenenavn. Du har kanskje studert om e-handel i dine MBA-klasser. Så jeg vil ikke gå mye dypere. Hvis du søker lsquoEcommercersquo i google kan du finne N antall nettsteder som snakker og forklarer om e-handel. Så jeg vil holde det enkelt. Hva er e-handel Vi kan bare dele e-handel som lsquoErsquo og lsquoCommercersquo. Å være ledelse studenter vet du alle hva handel er. Handel handler om å kjøpe eller selge varer eller tjenester til en viss verdi. lsquoErsquo står for elektronisk. Så det er lsquoElectronic-Commercersquo. For å gjøre det enda enklere - Handel over internett eller handel på internett. Eller e-handel er et marked på internett der folk kan kjøpe og selge varer for penger. E-handel har ingen grenser som vi har i sanntidsmarkeder. Som indisk marked, Europa marked, Nepal, Australia etc. Folk kan kjøpe eller selge varer fra alle deler av verden (forutsatt at de har tilgang til internett: -)). Men det er noen mindre restriksjoner som om ingen transportfasilitet da kan vi ikke sende varer til det stedet. Falske gjenstander, eksplosiver vil ikke bli sendt osv. Lar se hva alt er nødvendig for E-handel. Viktig merknad: Online trading (aksjemarked) er også e-handel. Siden denne e-handel er stor og noen økonomisk kunnskap er nødvendig for å forstå aksjehandel, berører jeg ikke denne delen. Også for noen tjenester kan bli brakt under e-handel som buss, flybillett booking, hotell booking og filmbilletter etc. Jeg forklarer om e-handel for productsgoods slik at det lett kan forstås. Først av alt, i e-handel er det 2 konsepter ndash Single selger og flere kjøpere og flere selgere og flere kjøpere. For Single Sælger, hva trengs En selger (selskap) som vil selge varer på internett. Internett Kjøper Nettsted Kategorieliste eller katalog Produktliste Søkefunksjon Handlevogn Kasse Fraktkalkulator Betalingsgateway Brukerregistrering Brukerlogg Brukerprofil Admin-seksjon med Rapporter. Nå kan vi se en-i-ett litt detaljert Selger: Selger vil være bedriftseier, som vil investere for å lage e-handelsprogramvare. Hvem vil administrere programvare, selge produkter og drive virksomhet. b Internett: Dette er veldig viktig, fordi uten internett e-handel vil være mareritt. Selv dere alle vet hvor mye viktig det er. Ikke bare for e-handelbit for livet selv er veldig viktig. c Kjøper: den personen som vil betale beløp for varene og kjøpe fra selger eller kjøpe varer. d Nettsted: Det trenger et nettsted der folk kan logge inn og kjøpe varer. Nettstedslink fungerer som sted lsquolocationrsquo for e-handel. Som selger vil annonsere i annonser ndash logge på xyz for å få 30 rabatt på vaskemaskiner. Så folk vil bli kjent med xyz er stedet der rabatt er tilgjengelig på vaskemaskinen. Xyz fungerer som sted. e Katalog - eller kategoriliste: Hvis selger selger bare ett produkt, kan kataloget ikke være nødvendig, men i sanntid vil selgeren ikke begrense seg ved å selge bare ett produkt. Han eller hun vil selge flere produkter som kan tilhøre ulike kategorier. Som vaskemaskin, sko, tøfler, sokker, t-skjorte, golfpinne, kjøkkenutstyr, mobiltelefoner, bøker, penn, vannflaske, datamaskin, leppestift, ansiktscreme, body lotion, saks, sjokolade, smør, ghee, kjøtt, krydder osv..Så hvis vi kan kategorisere ovennevnte produkter til Elektronikk Foot ware Skjønnhet Stasjonær Klær Eatables Så under en kategori kan det være et hvilket som helst antall produkter, men kategorien kan ikke dupliseres. Kategori forblir unik. f Produkter eller produktliste: Varer eller gjenstander som selgeren vil liste opp på nettstedet til salgs. Produkter vil bli oppført fra administrator fra backend. Produktet vil ha attributter (Detaljer) som Produktnavn Størrelse Kostnad eller pris Farge Kort beskrivelse av produktet. g Søkefunksjon: Når produktene blir mer, si for eksempel mer enn 100 produkter eller 100 produkter, vil det være vanskelig for brukere (kjøpere) å se etter produktet. Så det blir en funksjon som kalles søk. Kjøpere kan skrive eller produktnavn eller delvis navn på produktet. Ndash-resultatene vil bli vist og gjør søk enkelt. Hvis selger selger produkter mindre enn 10 eller 15, er ikke søkefunksjon nødvendig. Handlekurv: Du har kanskje sett en handlekurv (bære vogn med hjul i kjøpesentre som Big Bazaar, Spencer, matord, veggmart osv.) Ndash hva akkurat det gjør du kan trekke produkter til deg handlekurv og flytte til annen seksjon for å kjøpe flere produkter. Også på slutten hvis du føler at du ikke skal kjøpe noen produkter du har valgt, kan du fjerne fra handlekurven. Eller hvis du ikke ønsker noen produkter, kan du fjerne alle produktene og komme ut av kjøpesenteret. lsquoShopping cartrsquo - funksjon i e-handel siden gjør det samme. Du kan velge produkter og fortsette å handle. Fjern produkter fra handlekurv eller tom handlekurv. Jeg Checkout: I sanntidsscenario går du til shopping for et kjøpesenter og velger produkter du skal kjøpe fra forskjellige etasjer, du vil flytte mot kontanter for å gjøre betaling. That scenario in ecommerce is called lsquocheckoutrsquo i. e. once you add products to your shopping cart and decide you are going to purchase that products you need to checkout. j Shipping calculator: ndash this is not found very frequent in real time shopping mall. Or rarely you may find. This is something as simple as lsquohome deliveryrsquo in shopping mall. Sometimes shopping malls provide free home delivery for goods of purchase more than Rs. 5,000 or Rs.8,000. In ecommerce for every goods or products you purchase there will be shipping cost involved in overall cost. Sometimes if seller wishes free shipping will also be provided. Sometimes like for Christmas festival seller will announce in website ldquofree shipping to India Location from Dec 20 th to Dec 28 th or free shipping for all locations from xyz date to abc date. If there is no lsquofree shippingrsquo how does ecommerce software calculate shipping cost Separate customized shipping calculators can be developed for ecommerce module where in there will be conditions given if distance (from seller location to buyerrsquos location) is between 0 KM to 100 KM gtgt Shipping cost will be 4, if distance is between 100 KM to 300 KM gtgt Shipping cost will be 7 (this calculation is for example) There are other criteriarsquos to be considered during calculating shipping cost because shipping a notebook (writing pad) and shipping a refrigerator or television to 100 KM are not same. Shipping one T. V may involve more cost considering safety and packing. But for shipping one Harry Potter Novel (book) will involve less packing and safety as well. So shipping calculator will consider Distance, weight, height. However there are some readily available shipping calculator softwares available which can be integrated with ecommerce site which reduces developing a customized shipping calculator. Like Uber cart, Druaplrsquos in-built shipping calculator. (this is for your information only ndash no need to go in depth). There are some other logistics services can be integrated with ecommerce like Fedex, UPS. What does Fedex and UPS do Fedex and UPS are the companies which provides logistics service. They have shipping calculator and GPS tracking as well. By this service buyer will know when product was dispatched and currently at which location it is And when product will reach There are more logistics service providers are there. Fedex and UPS are the most popular service providers. They take care of shipping goods in time and also safely. k Payment gateway: To compare payment gateway with real time shopping mall and ecommerce is simple. As simple as pay and own goods. In real time shopping malls you can pay by cash, food coupons, credit card, debit card, and redeem gift coupons. In ecommerce how do we pay Most commonly ecommerce payment will be done though credit cards. However in ecommerce also we can redeem e-coupons but for now letrsquos concentrate on credit card payments. There will be a function called payment gateway where we need to enter credit card number, expiry date and 3 digit CVV number. (I guess you will be familiar with booking movie tickets online by making credit card payment). In ecommerce also it is same. BUT we need gateway service providers. Most commonly found and used payment gateways are middot Google checkout middot CC Avenue (this gateway is used more in India as the currency will be in rupees instead of Dollars) These service providers will take care of credit card validation (checking Credit card number, is it a fraud card or not etc). How do PayPal. authorize, Google checkout will verify credit cards Letrsquos not worry about that for now else this document will become 100 pages J. These service providers will have different methodologies to verify, validate credit cards and process payments. By the way, how PayPal. authorize, Google checkout will be benefited by providing payment gateway service This will be your question. They will charge some processing fee like 1 or 3 etc. that will have some criteria. There are so many payment gateways but PayPal, authorize, Google checkout are the most familiar and popular gateways. However you might have notice one thing by this time ndash Ecommerce itself is not so much popular in India. BUT in USA, UK, Australia and other nations, ecommerce plays very important role. People prefer to buy online rather than going to malls so that they can save time. As of now in India ecommerce trend is starting and it may take some more years to improve. You might have noticed that people prefer ATMrsquos than making online bank transactions. The only encouraging part is now people in India are booking travel (bus, train, air) tickets online by making credit card payments. Some people book though agent as well. Also booking movie tickets online. BUT when it comes for online purchase of goods it is not popular in India. People prefer to go to market and see, touch the goods before making decision to purchase. Letrsquos wait for some more time to see ecommerce boom in India. The funniest thing is ndash I myself do not purchase products online but I have devised, managed, delivered more than 20 e-commerce projects. Funny rite. Jai Ho J In e-commerce when you select products and checkout, application will ask for your address. You need to give your address with location PIN code or Zip code. E-commerce application will display total cost including shipping cost. Once you make payment than you will get a receipt number or transaction number. You need to have that number till you get your product. L User Registration: ndash user registration is the process of getting registered with site. Is user registration mandatory Why user registration is needed Before talking more about user registration please remember we are talking about lsquoSingle seller and multiple buyerrsquo ecommerce. In single seller concept User registration is not mandatory to purchase products. However it is very common that we see user registration because seller will know the details of user (buyer). Like user address, phone, email etc. so that seller can send emails when heshe releases new product for selling. Send greetings to buyer on new year, christmas so that customer relationship improves. Also user registration makes user to remind site and N number of times he can login. Otherwise after purchase of product buyer may not come for site again. User registration will have common fields like Name, date of birth, user name (select from availability), password, security question, address, city, email, phone, zip code etc. m User login ndash User login is the process of user validating himselfherself before purchase goods or products by entering valid user name and password. Usually with this function there will another function by default ldquoforgot passwordrsquo where application will ask for security question or email address. Password will be sent to email address. n User Profile ndash user profile will have option like change password, update self details like address, phone number and other fields. Also when user buys product, he will be able to see all that records history in user profile. o Admin Section with Reports: for ecommerce site there will be a admin section. Admin will be the person who will be having special rights and manages entire ecommerce site. Usually seller will be the site admin. What does Admin do Lets see Create categories catalog Add products to category Inventory management gtgt Admin will have option to see how many products were there How may sold How many remaining Etc. so he will maintain inventory User management gtgt suspend users, edit users Manage Reports gtgt see sales reports, like what is daily sales Weekly sales Monthly sales Overall sales report. Revenue report gtgt how much turn over happened How much profit. etc Also there can be some more report options but above mentioned is necessary to manage ecommerce site. So these are main parts of ecommerce. In addition to the above mentioned options buyers will have options like lsquotell a friendrsquo, add to watch list, report fake productrsquo email admin, inbuilt mail box, product ratings (like star ratings) and many more But for now it is enough for a fresher I believe. you being fresher need not to dig more. You can happily say that ndash you have some domain knowledge on Ecommerce. In this Domain we will look at What is CRM Why CRM Benefits of having CRM software Who needs CRM Software Business Analyst role in construction of CRM software. CRM is Customer Relationship Management. There is nothing much explanation required because it is already explaining that lsquoRelationshiprsquo matters. CRM is used mainly to manage companyrsquos firms interactions with its clients, automate the process and serve clients customers in a better way, in-return Company will look for more profit. How company will be benefited using a CRM software And why CRM software is needed I always think examples will make you people understand in a better way (in below examples, example 3 is very important ndash do not miss), so let me take an example to provide you insight of CRMrsquos importance. In this competitive and attractive world it is very hard to run business and make profits. People are clever and they know to make a decision before buying a product or service. Just by advertizing company cannot make profits, assume by advertizing company may sell their product but if their service is not good post selling, then gradually they will start losing their customers. Many of you may have Bikes or carshellip. Now lets go back few steps (rewind) and check while you bought your bike or car. Some sales person explained you about car or bike and you were impressed and bought the vehicle. After purchase you had some problems with vehicle and you went for service but you were not addressed properly, your complaint was not resolved quickly. You got frustrated. Now your friend wants to buy a car or bike in the same showroom where you bought. What would be your suggestion to your friend Off-course you will tell not to go for that showroom. Assume if you were satisfied with service of your vehicle, you will definitely tell your friend to purchase vehicle in the same showroom where you bought. You went on a trip with your family or friends and you booked some hotel or resort for a pleasant stay. The room boys did not assisted you properly, you ordered food but it was delayed by an hour, the extension telephone at your room was not working. To get a bottle of water you had to go 7 floors by stare case. You will never-ever go to that hotel and neither you recommend to any of your friends to go to that hotel or resort. There can be a case where, in the above mentioned both the examples, service was very good, you were satisfied. What will be the impact You will recommend to others. ALSO you may forget after sometime. In case if you forgot that you visited some hotel resort, you will not lose anything but that resort (company) will lose some profit. As a Business Analyst what do you think, a resort should be doing When customer went to resort or hotel, they could have taken some more details like email, phone number, Birthday, address etc. On some occasion like New Year, Christmas, birthday ndash Resort people can send a greeting email. So you will remember that resort. You can recommend to others if they are in a need of resort. Is it not Here, what resort hotel is doing They are managing customer relationship. This is the main concept of lsquoCustomer Relationship Managementrsquo. Friends hope you will also agree that, in this modern world people look for comfort at affordable rate. Sometimes if service is excellent people do not mind paying higher rates also BUT service should be excellent. It can be any industry and any business ndash need not be resort or Car only. If you go to Tailor he should give excellent service by stitching your cloths properly and deliver in time. If you order Pizza ndash you expect it should be good with taste, quality and more over delivered in-time. Excellence and on-time is the key to success for any business. Ohh. Let me go back to CRM now. Now you had a high level understanding of Customer Relationship Management but why software is needed for CRM For just sending birthday, New Year greeting do we need a software Simply waste of money in buying or developing CRM software. This will be your question. No friends, it is not the case. There are much more things involved in CRM and to maintain that properly there is a need of software. Letrsquos dig more so that you get a Domain Knowledge on CRM. CRM is independent of any industry. Mainly CRM is used to retain or maintain current customers and get new prospects (new customers). First, look at how to manage current customers before going to new prospects. As I mentioned CRM is independent of business and industry. Dvs. CRM can be useful or customized for any business. Letrsquos go by examples again. You will be using mobile phone and you will have some connection like (Vodafone, Airtel, Idea, BSNL, Tata Docomo etc) suddenly you noticed that your prepaid balance amount is deducted without making any usage. You are angry and want to lodge a complaint. You will call customer care and tell your problem. Customer care representative will guide you or take your complaint. You would have noticed one thing. You will get a SMS stating, we have received your complaint and your complaint will be addressed within 24 or 48 hours. Your reference complaint number is 4G90N3X. (Something like this). On the back-end ndashthe customer care representative who spoke to you will note down the details during the call. Customer care rep will be already having your details in their data base and they will store your complain details. Where heshe will store It cannot be stored in a sheet of paper. It has to go into software. You might ask ndash why it should go into software. It can be stored in Microsoft Excel, why going for software (note: MS-Excel is also a software, Excel has become such a important thing for daily needs) Yes, it can be stored in MS-Excel. If customers are less in number it can be stored in MS-Excel but Vodafone, Airtel, BSNL, Tata Docomo will have thousands of customers. If these details are stored in software, there can be functionality like lsquoSearchrsquo, Filter, Reports etchellip Like, Sort customers ndash with age above 25 years. Search Customers whose complaint is pending for more than 12 hours. Search for new complaints. Search for resolved complaints. Search for reopened complaints. (There can be more functions but I mentioned at high level so that you can know importance of software). Also you will get SMS like, if you are satisfied with service respond with ldquoYesrdquo if not respond with ldquonordquo it is toll free. If you use software it will be automated and responses will be stored. Based on the responses a report can be generated like What were the total complaints received per day How many were resolved How many pending How many reopened How many customers gave feedback How many were positive feedback and how many were negative feedback Based on this report senior manager will come to know the day to day operations. If more of negative feedback is there then Manager can call for a meeting and formulate the better way to serve customers so that all the negative feedback can turn into positive feedback. What does positive feedback mean It simply means Customer is happy and customer will remain with Vodafone or Airtel or Tata Docomo. The complaints managed by lsquoVodafone or Airtel or Tata Docomorsquo through a software can be called as ldquoComplaint Management Systemrdquo and this software will fall under CRM solution. Now again lets go back to our Resort and Hotel example. Assume you were not satisfied with resort and you were angry. While you were checking-out from resort, you get a feedback form to fill. There might be questions like Your name Your Address How was your stay at our resort How were facilities at our resort You have any suggestions for us And other details like email address, phone number etc. You answered promptly and mentioned the problems and suggestions. Your comments will be entered into software by data entry operator. Resort manager had a look at your comments and made some corrections in the service. After 2 months you will get an email like below Hope you are doing good. You had visited our resort 2 months back for 3 day stay and you had provided us with valuable comments and suggestions on the service levels. We took your comments and suggestions on highest priority and made changes to our services and we are happy to announce that we have improvised a lot in our services and now our customers are glad with our services. Our resort team really thank you for the valuable comments and suggestions you provided. We would be honored to have you once again at our resort and we assure you the best service. Best Regards, Manager Resort team If you were customer and you got this sort of response, what do you think You will feel good and you may think of going to that resort once again. So the Moral is lsquoRelationshiprsquo matters and off-course lsquoCRM Softwarersquo matters. (Please note: this article is going lengthy, please keep reading. At the end I will consolidate about CRM software, what all the functions CRM software will have And role of business analyst in building a CRM software.) By this time you should have got one thing in mind. How feasible is sending these sort of emails Not only to the negative feedbacks but also sending birthday wishes, anniversary wishes, new year wishes, Christmas wishes etc. So much of time and people are needed to send these wishes. Is it No friends, it is not the case. This is where your CRM software is needed. CRM software can be programmed in such a way, so that it automatically sends email. Like if Birthday 25 th October Trigger email with Subject Birthday wishes from xyz company Where email body Hi (name) Xyz team wishes you a very happy birthday. Hope all your dreams come true. Thanks, Xyz team. In this example, software checks entire database and sends email to all the people who are celebrating birthday on 25 th October. If date 24 th April (Ugadi Festival) If Location Karnataka and Andra Pradesh (south Indian states) Trigger email with Subject Ugadi festival Wishes from xyz team Where email body Hi (name) Xyz team wishes you a very happy Ugadi. Thanks, Xyz team. If date 5 th Nov (Deewali Festival) If Location India Trigger email with Subject Deewali festival Wishes from xyz team Where email body Hi (name) Xyz team wishes you a very happy Deewali. Thanks, Xyz team. Similarly if Location is USA, wishes can be configured for lsquoThanks Giving Dayrsquo and other occasions. Friends, above examples are for understanding the concept ndash please do not go by coding (technical programming) I am trying to explain CRM functionally not technically J So this automated email triggering is termed as lsquoEmail Communicator Modulersquo or rsquoBulk email modulersquo in CRM software. Hope now you have high level purpose of CRM software pertaining to existing customers. Now letrsquos see CRM software importance in getting new customers (prospects). For a company who will get new customers Obviously marketing people sales people. Do sales people need CRM software Yes, for sure they need. What happens if CRM software is not there with sales team If CRM software is not there, still marketing happens but it will not be more structured and effective which will not result in getting more new customers. Letrsquos take our same example of Resort. In real time, it is not so easy for business owner of resort. Rarely people go with their choice for a resort. Resorts will have a sales team where dedicated sales professionals will work for resort in getting customers to resort. Letrsquos see a bit about (only glance) at sales people operations in a resort and connect to CRM software. How does sales team get customers to resort T. V ads Newspaper ads Radio announcement Hoardings and notice boards Tele calling Email campaign Putting stalls in some seminars and events. Approaching corporate offices Also some promotion activities like providing discounts to corporate people, discount on second visit, referral incentives etc. You know by above listed activities sales team will get only Leads not deals. (Lead in sales language means ndash lsquoprospectrsquo i. e. can become a customer or may not. Deal means ndash prospect turned as customer)Also you might know, in sales team ndash performers will get cash incentives in addition to salary and it will be based on performance. Sales people will have targets like sales person should get minimum 50 new customers per month. If sales person get 60 new customers then he she will get some amount as incentive for getting 10 new customers. (60-5010). Sales team will have a senior manager followed by manager and sales executives under each manager. Manager can assign some tasks to sales executives. Like On 4 th September meet (so and so) customer at New Delhi (Venue). Prepare proposal including resort costs and services for submitting to xyz office. Review proposal before sending. Send Proposal. Now back to CRM softwareSo now, we will see what sort of CRM should be built for sales team so that operations are much smooth and results in increased sales. Software will have separate Logins for Senior Manager, manager and sales executives. Senior Manager will have rights to create accounts for managers. Managers will have access to create logins for sales executives and assign tasks. For example we have 4 managers Raj, Rahul, John and Mohammad. 10 people are working under 4 Managers. Manager will create accounts for sales executives. Sales executives will start getting new prospects by tele calling, sending emails etc. Assume if executive gets new prospect (some corporate officeAirtel, they want to visit resort for team outing) on phone and prospect wants more details and also wants executive to come to their office for a meeting in person to know more details. Now sales executive will collect details during call like how many people wants to visit resort, is it for a business meeting or to have fun, what are the services expected Like games, drinks, software, email address of contact person, phone numbers What is the age group of people Etc. Sales executive will enter the details in the CRM software by creating ldquoNew Cusomerrdquo Under New customer lsquoAirtelrsquo he will enter details Customer Name ndash Airtel Contact person - First name: Ajay - last name: Sharma Lead Type: High (high means ndash priority. Other priority will be medium and low) Proposal needed: (yes and No) select option. Mode of Lead: tele call. Comments: Customer is looking for proposal on or before 3-11-2010. After submitting proposal customer will review and wants to meet in person. Sales executive will save this information. Similarly there can be N number of customers entry will be made by executive. Now our manager Rahul will login to CRM software and searches for High priority Leads. He will see Airtel customer and he comes to know Airtel team wants to visit resort for team outing and looking for proposal with cost details. Rahul will have option to create task and assign. Now he will create task like Task Name: Proposal preparation Task owner: Sales executive number 3 (Some name) Start Date: 28-10-2011 End Date: 29-10-2011 Reviewer: Sales Executive number 8 (some name, who will be senior in team) Start Date: 30-10-2011 End Date: 31-10-2011 There will be option like Assign. As soon as Rahul creates and assigns task, sales executives who are assigned will get an email notification. They have to complete their task and update in the CRM software only (not through emails and phone calls). When executives finish task there will be option in their account to notify back that task is finished. Rahul will assign one more task now Task Name: Customer meeting Task owner: Sales executive number 1 (Some name) Start Date: 02-11-2011 End Date: 02-11-2011 Location: Airtel office - Bangalore Rahul will notify Sales executive number 1, now executive will go and meet Airtel people and discuss. Once he she come back then they have to update back in CRM software from their account. Like task completed and customer has told that they will give confirmation in next 5 days. (again this is updated in CRM software only not though emails and phone calls). Now this task will go to lsquoTo-Dorsquo list. If Airtel confirms back within 5 days it is okay or else sales executive should follow-up with Airtel to close the lead as Deal. In real time, Airtel people can ask for discount and send revised proposal. Proposal will get revised some 4-5 times, they may not intimate in time, follow-up as to be made So these sort of tasks which are waiting for response will go and sit in a module call ldquoTo-Dorsquosrdquo there will be an option called ldquoremindrdquo or ldquoAlarmrdquo a day before or am hour before - executive will get email from CRM software that there is a follow-up as to be made. Also sales people will send so many proposals and documents. Also revise the same documents. How do they manage these revised versions There is a module in CRM software called ldquodocument managementrdquo it acts as centralized repository. Any member of sales team who has access can see the document and edit and save in the same place. This will avoid emailing the documents manually. Also in real time, if executive sends proposal, prospect may say not interested for next 6 months or may say, not interested at all. Sales executives will enter these details in the CRM software so that it can be used after sometime. These were related to sales activities, now let us see how CRM software can help top management in decision making, managing operations and formulating strategies. You might have observed college management people they are mainly bothered about overall and high level results. Like what is total number of passing percentage of students How many got distinction How many first class How many fail students Top performers - who can bring fame to the college Similarly top management will be much bothered about results. Letrsquos take same resort example: Assume Resort is having multiple branches across the globe. Like In USA there are resorts at California, New York, San Francisco, New jersey, Washington etc. In India. Bangalore, Chennai, Mumbai, New Delhi, Hyderabad. In Australia: Sydney, Melbourne, Perth, Adelaide. In England: London, Danbury, Yorkshire, Dawlish Similarly in other nations as well. Top Management will be interested to know their sales position in different locations. How do they know CRM software will have option of drill-down reports, It will provide the percentage with graphs. Like India 70, Aus 58, Eng 90, USA 46. Also in each nation it will provide details of each city like Bangalore what is the and similarly Chennai and Mumbai. Report will provide options like comparisons of percentage variance from last 3 months, so that growth increase and decrease will be known. What was expected revenue and what is the actual revenue Which location is doing better If some locations are not doing good then they will pay more attention for the growth in that location by formulating strategies. Also report can extract who are the top performers of the month (sales wise) Incentives received employees Poor performers etc. based on this report top management will catch our managers Rahul, Mohammad, Raj and John. Reports can be customized as per needs of customers. Not only reports other modules can also be customized as per business needs. Letrsquos consolidate based on our examples and see what CRM software will have CRM Software will have ADMINISTRATOR (who will be master user of CRM software and he can create accounts for managers and executives) Manager Login ndash Create user logins for sales executives, create task and assign. Executive login or user login ndash can create tasks for selves and update task, create customer, upload documents, send emails. Customer Module: This is the module where executives will create details of customers and contact person details. Task Module: Managers can create task and assign to executives and executives can also create task but that will be assigned for self. Manager can see task status. If tasks are not completed, manager will get notifications from CRM software. Document Module: This is a central repository of documents within CRM software where role based access will be there for executives, manager and senior manager etc. Some people can only read, others can read and write and some people will have create, read and write. Email Communicator: CRM admin can set notifications in CRM software so that CRM software will send emails automatically on birthdays, New Year and other occasions. Reports: Top management and managers can see the reports which will provide various sort of reports like revenue report, location wise report, top performers etc. We can term this CRM Software as ldquoSales Force Automationrdquo because it is helping sales people to optimize the process and to get more profits. Dear Friends, CRM Software will have much more functionalities but it will be hard to have everything listed here. Above mentioned options in CRM software are more than enough for a fresher level and if you understand this properly you can add ldquoAwareness on CRM Domainrdquo in your resume. Also I suggest, you can register to some websites where you can get a free trial of CRM so that you can get hands-on experience also. You can go to Oracle website and register for CRM on Demand you will get a free trial. Also Microsoft Dynamics is providing free Trial, Salesforce is providing free trial, Sugar CRM is providing free trial. Try all these CRMrsquos so that you will get fair idea. Different CRM providers will have their own model. There is no thumb rule that CRM has to be same. The readily available CRM can be customized as per business needs. The resort example I have quoted is just for one example, CRM can be applied for any business. For example insurance manager can use this software to manage insurance Agents. Electronics company can use CRM to maintain customer database. Now we will see what is role of Business Analyst, as I have written in SDLC page in this website and also Roles of business analyst, same is applicable for CRM software construction project BUT a Business Analyst should be market Savvy. Business Analyst should keep updating himself herself on the business trends because you may get a client from any business so if you are aware it avoids asking basic questions to client. However asking questions is the Business Analystrsquos right :-- )Business Analyst should study clients business, market trend about that business and should interact with different teams with business people so that needs are understood and considered. So letrsquos wrap CRM for now. There are many more domains like Telecom, Health care, Banking, Insurance, Retail etc. if possible I shall put more details in coming days.

No comments:

Post a Comment