Monday 6 November 2017

Lvts Trading System


Vilkår som begynner med L Den totale dollarkursverdien av alle selskapets utestående aksjer. Markedsverdien beregnes ved å multiplisere. Frexit kort for quotFrench exitquot er en fransk spinoff av begrepet Brexit, som dukket opp da Storbritannia stemte til. En ordre som er plassert hos en megler som kombinerer funksjonene til stoppordre med grensene. En stoppordre vil. En finansieringsrunde hvor investorer kjøper aksjer fra et selskap til lavere verdsettelse enn verdsettelsen plassert på. En økonomisk teori om total utgifter i økonomien og dens effekter på produksjon og inflasjon. Keynesian økonomi ble utviklet. En beholdning av en eiendel i en portefølje. En porteføljeinvestering er laget med forventning om å tjene en avkastning på den. This. International Securities Settlement amp Custodial Services Kursbeskrivelse Dette 2 dagers treningsprogrammet er utformet for å gi delegater med praktisk kunnskap om de sentrale konseptene, systemene, prosessene og prosedyrene i internasjonale verdipapirafviklings - og varetjenester samt involverte operasjonelle risikoer. Du vil få mulighet til å oppnå ferdigheter som er nødvendige for å lette daglige transaksjoner og kommunikasjonsprosesser mellom alle involverte parter, samt alle stadier om clearing og oppgjørsprosess, rolle utveksling og clearing, funksjonen av bosettingsavdelingen, rolle av utbetalinger i bosetningene. Dag to fokuserer på rollen og funksjonen av global varetekt, leverte tjenester, derivatoppgjør, bedriftsaksjoner og risikostyring. Du vil også lære om de nyeste sektorene trender og endringer. Du vil også lære om virkningen av MiFID og Target 2 Securities-initiativene på markedet. Emnet gjennomføres av senioreksperter med mange års internasjonal erfaring og inkluderer mange internasjonale casestudier og øvelser. Hva vil du lære Ved å delta i dette programmet vil du få: Praktisk forståelse av internasjonale verdipapiroppgjørsprosesser og frihetsberettigede tjenester, sentrale aktører og konsepter og forhold mellom dem. En klar forståelse av operasjonelle risikoer involvert i disse to tjenestene. En oppdatering om den siste utviklingen av internasjonale verdipapiroppgjør og varetjenester, inkludert Target 2 Settlements og MiFID En forståelse og forståelse av kommunikasjonsprosessene mellom alle parter som er involvert i en gitt transaksjon. Bestill også for ett av disse programmene og lagre ytterligere pund100 (totalt, ikke per program) Hovedemner dekket I løpet av denne opplæringsavsetningen - utforsker nøkkelbegreper og markedskontekst Forholdet mellom utveksling og clearinghus Handelssyklusstadier Forstå rollen som en oppgjørsavdeling Betalingssystemens rolle i verdipapirforlikninger Oppgjørsprosess inkludert forhåndsoppgjør, oppgjør og avstemming Ation prosesser Europeisk bytte til T2S (TARGET 2 Securities) oppgjørssystem Tidspunkt for kontanthåndtering og Forex-utveksling CLSs rolle og drift Global varetekt og derivat clearing Kjerne - og verdiskapende tjenester i global varetekt Identifisering og styring av risiko i clearing, global varetekt og oppgjør Virkningen av virksomhetsaksjoner i varetektene Viktige juridiske spørsmål MiFID-direktivet Utforsk industriens trender Hvem skal delta fagfolk fra varemessige og investeringsbanker, utbytter, sikringsfond, pensjonsfond og utlån og andre institusjonelle investorer fra følgende avdelinger: Forvaringstjenester Forlikninger Transaksjoner amp Processing Overholdelse av risikostyring Kredittrisikooperasjoner Rapportering av IT-kundeforhold 29-30 mars 2017 Dubai Spesialtilbud til 28. februar 1795. Ordinær pris 2095. Grupperabatt: 5 for 2, 10 for 3. 28-29 juni 2017 London Spesialtilbud til 28. februar 1795 mva. Vanlig pris 2095 Mva. Grupperabatt: 10 for 3 personer. International Securities Settlement and Custodial Services - Et todags-program Innledning i clearing - og oppgjørsprosessen Underliggende prinsipper for verdipapirer og derivatoppgjør Fasene i en typisk valutasyklus Rydding ndash hva det er og hvordan det fungerer ndash grunnleggende strukturer for clearing Nøkkelbegreper ndash Gjeldende eierskap, sikkerhet, motparts kredittgrenser, dagslysovertrenging, standard, dematerialisering, mislykket transaksjon, fri ridning, svimmelhet, intern oppgjør, lamfalussy standarder, tap av delingsavtale og bassenger, nettverksoppgjør, avregningsdato, standardoppgjørsinstruksjon, Kapitalbehov Kjede av rettigheter Behandling av bokføring (elektronisk) og sertifisert (papirbasert) verdipapirer Utveksling og clearinghus Utvekslingens rolle Clearinghusets rolle og funksjon Samspillet mellom utveksling og clearinghus Derivater ndash hva de er og hvordan de arbeid Derivater clearing ndash hvorfor th e prosessen er forskjellig fra vanlige verdipapirhandlinger for å gjøre prosessen tryggere. Nylige endringer i clearingprosessen for derivater Bilateral clearing. Sentrale motparter Nominertjenester Avgjørelser - Avgjørelsens avgjørelse Betydning av oppgjør Forhold og ansvar Ledelsesinformasjon Forholdet til motparter som behandles ved oppgjør av en typisk handel Regler og konvensjoner for oppgjør Ulike konvensjoner for ulike sikkerhetsklasser (aksjer, obligasjoner, derivater) CPSS-IOSCO Teknisk komité Anbefalinger for verdipapirafviklingssystemer Levering kontra Betalingsinteraksjon mellom betalinger og verdipapirafviklingssystemer Fastsettelsestidsrammer i EU Den europeiske bytte til T 2-bosetninger Betalingssystemers rolle i verdipapiroppgjør Stort verdioverføringssystem (LVTS) inkludert Real-Time Gross Settlement (RTGS) - systemer Internasjonale betalinger ndash konsepter, prosedyrer og oppgjør CLS (Continuous Linked Settlement) Pre-settlement (inkludert innspill av oppgjørsinstrukser, inngangsscenarier, matching, overvåkingstransaksjoner, endring av transaksjon n inngang, utforming av leveranser, splittelser). Forlikning (prioriteringer og køer, sirkelbehandling, overvåkingstransaksjon, oppgjør, elektronisk overføring av tittel (ETT), dårlige leveranser) Betydningen av verdipapirets timing Overvinne problemområder Kontantforvaltning og Valutakurs - Tidsplan og betydning Oppgjør for gjenværende verdipapirer Avvikling av avvikling Avstemming prosess og betydning CLS ndash sin hensikt, rolle og drift Herstatt risk ndash en kort introduksjon til valutarisikohåndtering, rapportering - informasjonskjeden f. eks. SWIFT, bankfasiliteter Hvordan forvaringstjenester virker Central Securities Depositories (CSDs) Internasjonale sentralbanker (ICSD) Papirspor fra faktiske transaksjoner til faktisk deponering av verdipapirer med depotbanker Forskjeller mellom internasjonal styring av verdipapirer CSDs Case Study: Sør-Afrika - STRATE Interbank pengemarkeder og Betalingssystemer: En toveisrelasjon Hvem er brukerne og tilbyderne Grunnstruktur for forvaringstjenester Rettighetene til derivat clearing megleren Sub Custodian Livssyklus av en handel - de tilknyttede behandlingsfasene Handelsavregning Markedspraksis: cut-off og verdi datoer Safekeeping Ved hjelp av egen erfaring vil delegatene undersøke forutsetninger mot de foregående sessjonene. Global kjernefysisk ndash-kjernevirksomhet. Tjenestene en global depotbank og derivatklarer tilbyr sine kunder ndash-oppgjør, oppbevaring av verdipapirer, inntektsføring, styring av bedriftsaksjoner, kontanthåndtering, finansiering, skatteadministrasjon , rapportering - informasjonskjeden f. eks. SWIFT, bankfasiliteter Hvordan forvaringstjenester virker Central Securities Depositories (CSDs) Internasjonale sentralbanker (ICSDs) Papirsti fra faktiske transaksjoner til faktisk deponering av verdipapirer med depotbanker Forskjeller mellom innenriksforeninger Internasjonal verdipapirforvalter Global varetekt ndash verdiskapende tjenester Investeringsregnskap Master-varetektor opptakspapir Utlån av verdipapirer, egenkapitalavsetninger og verdipapirer Trusteetjenester Porteføljevurdering Sikkerhetsstyring Beskrive hvordan verdipapirutlån opererer på enkle vilkår. Landspesifikke deponier i Hong Kong, India, Indonesia, Filippinene og andre steder Case Study. TARGET T2 Securities. En nærmere titt på den nye European Securities Settlement Engine, som skal tilby en sentralisert DvP. Vi undersøker nåværende bosettingsproblemer, innenfor EUs verdipapirmiljø, som er den underliggende årsaken til det nye systemet. Vi konkluderer med denne studien gjennom øynene til et ansvarsområde brukerrsquos perspektiv. Forvaringstjenester ldquocorporate actionsrdquo Hva er ldquocorporate actionsrdquo og hvorfor forekommer de Vanlige typer bedriftens handlinger og eksempler Den voksende betydningen av proxy voting Betydningen av timing Kommunisere Corporate Actions Administrere Corporate Actions Risikokreditt, erstatningskostnad, Principal, Levering versus Betaling, Likviditet, Oppgjør , Forvaring, operasjonell, juridisk og systemisk risiko Ved verdipapir clearing, oppgjør forvaring: Forlikning, Operasjonell, Finansiell, Marked, Taptabatt, Insolvens, Betaling, Mislykket handel, Grenseoperasjoner I betalingssystemer: Oppgjør, Betaling, Betalingsfinansiering, Likviditet, Systemisk, Zero times konkursregel Spesifikke risikoer knyttet til varemottakere - Eksempler på hva som kan gå galt IOSCO og teknologibesikt bekymringer - Manglende passende markedsovervåkingsverktøy - Risiko skapt av automatisering - Identifiserte industriproblemer - IOSCO April 2013 Rapport Spille rollen som Risikostyring: Etablere hvor vi er i forhold til risiko m utredning, bransjens anbefalinger og hvor langt må vi gå for å nå dem. Et forsøk på å fastslå om anbefalingens fullstendige overholdelse er gunstig eller skadelig for risikostyring Markedsplass i finansielle instrumenter (MiFID) MiFID forklart hvordan handel spredt over utveksling utilsiktet Konsekvenser av MiFID Fremvekst av MiFID 2 Dark Pools Dark Pools Under MiFID 2 Automated Trading Richardrsquos Profesjonell erfaring spenner over 25 år. Han startet sin karriere med Wells Fargo Bank, etterfulgt av Fundtech og deretter flyttet til internasjonal rådgivning og rådgivning for de private og høyteknologiske sektorer som tilbyr rådgivning på høyt nivå, forretningsanalyse, prosjektledelse og opplæring til et bredt spekter av bankklientell over hele kloden. I løpet av sin karriere var Richard involvert blant annet i International Trade Finance, Cross Border Payments and Settlements, Operational Risk, AML og Corporate Governance. Han har tilbrakt lang tid å betjene et mangfold av finansielle institusjonelle kunder i mange land, inkludert: Storbritannia, Irland, Kina, Singapore, Hong Kong, Filippinene, Korea, Malawi, Ghana, Nigeria, Kenya, Sør-Afrika, Polen, Sverige, Nederland, Hellas , Norge, Bermuda og over Nord-Amerika. Klienter som Richard har utdannet, konsulteres for å inkludere: JP Morgan, Abu Dhabi Commercial Bank, Qatar Exchange, Abu Dhabi Investment Authority, Egyptens sentralbank, Irish Gas, UBS, Central Bank of Ireland, Sentralbanken, Merrill Lynch, PGGM , BP, Asian Development Bank, African Development Bank, Instinet, Fundtech, Den europeiske sentralbanken, Brunei Investment Agency, British Steel Pensjonsfond, Salesforce og Tullet Prebon blant andre. Åpne offentlige kurs Repo-markedet Internasjonale og innenlandske betalinger Administrere krysssystemrisiko i betalinger forsterkninger Avledninger - applikasjoner og avregningsprosess Redusere risiko i valutakostnader Risikostyring i detaljhandel Betalingsrisiko i engrosbetalinger Administrere valutariskrisiko Mobil og elektronisk betaling Innenlandsk betaling SWIFT SEPA - En praktisk veiledning for implementering av statskasse og kontantstyring og mer mobil og elektronisk betaling SWIFT Prosjektledelse for banker og finansinstitusjoner Revisjon e-Banking Hvitvasking av penger og svindelforebygging Virksomhetskontinuitetsstyring amp Scenario planlegging og mer Hvis du har en gruppe av 3 eller flere personer, kan vi tilpasse noen av våre 100 finansielle eller myke ferdighetsprogrammer og levere den på ethvert sted over hele verden. Alle våre trenere har minst 20 års praktisk erfaring fra sine respektive sektorer og forstår godt de daglige krav og utfordringer dine medarbeidere takler. De har gode kommunikasjonsevner og gir mye entusiasme til klasserommet. Send oss ​​en e-post eller ring 44 (0) 207 995 8597 for å diskutere dine krav, og vi vil gjerne forberede opplæringsprogrammet som passer best for din organisasjon. International Securities Settlement amp Custodial Services ltpgtDette 2 dagers treningsprogrammet er utformet for å gi delegater med praktisk kunnskap om nøkkelbegrepene, systemene, prosessene og prosedyrene i internasjonalt verdipapirafviklings - og varetjenester samt operasjonelle risikoer involved. ltpgt ltpgtYou vil ha en sjanse til å få ferdigheter som er nødvendige for å lette daglige transaksjoner og kommunikasjonsprosesser mellom alle involverte parter. Dubai Copyright 2013 kopi Eureka Financial Ltd. Registrert i England Wales, Company No. 06503410 - Alle rettigheter reservert. Nettsted ved Seagull SystemsFramework for Market Operations og Liquidity Provision Lær om vår markedsoperasjon og likviditetsramme og dens mål. hvordan det styrker målet for overnattingstakten og støtter effektive finansmarkeder. og hvordan vi kan gi likviditet til det finansielle systemet i ekstraordinære tilfeller. Innledning I løpet av gjennomføringen av sine pengepolitiske og finansielle systemansvar forplikter banken seg en rekke finansmarkedsoperasjoner som en del av sitt vanlige pengepolitiske driftsramme og gir likviditet til det kanadiske finanssystemet etter behov. Banken spiller også rollen som utlåner av siste utvei, som har vært en sentral rolle i sentralbankene siden minst det nittende århundre. Banken sørger for rutinemessig likviditet for å styrke målet for overnattingstakten og for å lette oppgjøret i betalingssystemet og har ulike verktøy til disposisjon for å reagere på situasjoner hvor eksepsjonell eller nød likviditet kan være nødvendig, enten bilateralt til bestemte enheter gjennom Tilvejebringelse av Emergency Lending Assistance (ELA) eller markedsbasert gjennom bruk av ekstraordinære likviditetsfasiliteter. Banken har på plass et klart rammeverk for å styre sine finansielle markedsoperasjoner, støtter levering av rutinemessig likviditet for å lette oppgjøret i betalingssystemet og svare på eksepsjonelle eller akutte likviditetsbehov, enten bilateralt gjennom ELA eller markedsbasert gjennom ekstraordinære likviditetsfasiliteter. Mål Hvert av verktøyene i bankens rammeverk for finansmarkedstransaksjoner og likviditetsavsetninger er utformet for å oppnå ett eller flere konkrete mål: Disse verktøyene forenkles av og til sin side påvirker størrelsen, strukturen og styringen av bankens balanse. Styrkelse av målet for nattpenger Implementering av pengepolitikken Bank of Canada gjennomfører pengepolitikk ved å sette målet for den daglige renten (ofte referert til som rentesatsen). Dette har direkte innflytelse på rentene som banker og andre finansielle systemdeltakere låner og låne midler på i løpet av en virkedag. Nivået på overnatterente og forventninger om fremtidens vei påvirker også andre langsiktige renter, samt et bredere utvalg av eiendomspriser. Bankens gjennomføring av pengepolitikken er nært knyttet til Canadas hovedbetalingssystem, Large Value Transfer System (LVTS). Nesten alle betalinger (målt etter verdi) strømmer gjennom LVTS, derfor er dette systemet fokus for bankens rammeverk for gjennomføring av pengepolitikken. Bankens rammeverk for å støtte handel med målrenten inkluderer driftsbåndet. eller rentekorridor, som i sin tur støttes av stående innlåns - og lånefasiliteter.1 Midtpunktet av operasjonsbåndet er bankens mål for overnattingstakten og tilstedeværelsen av de stående innskudds - og låneinstitusjonene gir sterke incentiver for transaksjoner mellom større deltakere i overnattemarkedet skal finne sted nær målrenten. Banken kan justere nivået på oppgjørssaldoene som er tilgjengelige i systemet for å takle noen friksjoner i betalingssystemet, og for å ytterligere støtte handel på målet for overnattingstakten. Imidlertid kan uventede betalingsfriksjoner i markedet noen ganger føre til at overnatterrenten beveger seg bort fra bankens målrente i løpet av dagen. I tilfeller hvor banken dømmer at avviket er et resultat av generell press på likviditet, kan den motvirke dette trykket ved å legge til eller trekke likviditet med Overnight Repo og Overnight Reverse Repo. Operasjonsbånd støttet av stående innskudd og utlånsfasilitet Bankenes operasjonsbånd er en 50 basispoengrentekorridor rundt bankens mål for overnattingstakten (figur 1). Fordi LVTS-deltakere må ha nullbalanse i sin oppgjørskonto hos banken i Canada ved slutten av hver dag, må eventuelle positive saldoer i deltakeroppgjørskonto overføres ved innskudd hos banken og avlønnes ved innskuddsrenten (målrenten minus 25 basispunkter), som er bunnen av operasjonsbåndet. Omvendt må LVTS-deltakere i en underskuddsposisjon ta et sikkerhetslån fra banken over natten gjennom Stående likviditetsfasilitet (SLF) til bankrenten (målrenten pluss 25 basispunkter), som er toppen av operasjonsbåndet. Dette bidrar til å gi incitamenter til LVTS-deltakere til å avgjøre overskudd og underskuddsposisjoner med hverandre i løpet av dagen i nærheten av bankens mål for overnattingstakten, som er midtpunktet til operasjonsbåndet. Disse ordningene oppfordrer transaksjoner for overnattende midler på markedet til priser innenfor operasjonsbåndet, siden deltakere er klar over at de vil tjene minst innskuddsrenten på positive saldoer og ikke trenger å betale mer enn bankrenten for å dekke mangler på oppgjørskonto. Gitt at mulighetskostnadene ved å låne fra og sette inn penger til banken ved slutten av hver dag, er generelt det samme når deltakerne bruker operasjonsbåndets midtpunkt som referanse (dvs. -25 basispunkter), har deltakerne et incitament til å handle blant hverandre på bankens mål for overnattingstakten. Figur 1: Bank of Canadas Operating Band Standing Liquidity Facility (SLF) Gjennom SLF, tilbyr Bank of Canada ruteplanering over natten til deltakerne i Large Value Transfer System (LVTS) som har midlertidige likviditetsmangel på grunn av uventede betalingsfriksjoner. 2 Forlenget av banken til LVTS-deltakere under SLF er laget på sikret basis mot et bredt spekter av høyverdig sikkerhet. For å legge til rette for overnatting i LVTS-betalingssystemet, forsterker SLF pengepolitikken og letter det finansielle systemets jevne funksjon. SLF hjelper banken til å styrke pengepolitikken, siden LVTS-deltakere som har tilgang til SLF, betaler bankrente (mål pluss 25 basispunkter). Den høyere kostnaden ved bruk av SLF gir et incitament for LVTS-deltakere til å dekke sine nettounderskuddsposisjoner ved å foreta interbanktransaksjoner før avregning til priser i operasjonsbåndet. Selv om kun LVTS-deltakere har tilgang til SLF (og et innskuddsfasilitet), støtter dette tilskuddene bankens pengepolitiske mål mer generelt ved å påvirke oppførselen til en bredere gruppe av markedsdeltakere gjennom deres samspill med LVTS-deltakere. SLF bidrar også til å lette det finansielle systemets jevne funksjon ved å gi likviditet over natten til institusjoner som ikke kan låne fra sine LVTS-kolleger. I de fleste tilfeller er LVTS-deltakere i stand til å låne fra hverandre for å avgjøre en hvilken som helst endring av netto negativ posisjon i betalingssystemet. Imidlertid kan det være tilfeller hvor en deltaker finner seg ute av stand til å finne en LVTS-motpart med utlån med kort varsel eller av tekniske årsaker, for eksempel å nå begrensninger på motpartens kredittgrense. SLF sikrer at LVTS-deltakere kan dekke midlertidige mangler i midler som kan oppstå fra den daglige strømmen av LVTS betalingsoppgjør. SLF er ikke beregnet for bruk av en institusjon som opplever vedvarende likviditetsmangel. I slike ekstraordinære tilfeller bør institusjonen vurdere å kreve Emergency Lending Assistance (ELA) fra banken. Stående Repo Facility I 2009 introduserte Banken et nytt stående anlegg, Overnight Standing Repo Facility (tidligere Overnight Standing Purchase and Resale Agreement Facility), for å gi en annen kilde til finansiering for Primary Dealers i Canadas statspapirer som kanskje ikke har tilgang til SLF. Anlegget gir en backstop til primærforhandlere på en sikret basis ved bankrenten, som styrker toppen av operasjonsbåndet. Justere nivået på oppgjørssaldoer Ved utgangen av hver dag fastsetter banken et mål for LVTS oppgjørssaldo som er effektive for dagen etter. Dette bidrar til å sette handelsforhold for overnattemarkedet. I tillegg kan endringer i det målrettede nivået på oppgjørssaldo fungere som et kraftig signal om at bankene løser for å styrke sitt mål for overnattingstakten. LVTS er et lukket system, noe som betyr at netto samlede kontantposisjon for hele systemet generelt bør være null. Derfor vet enhver LVTS-deltaker med en underskuddsposisjon at det er minst en deltaker i systemet med en avregningsoverskuddsposisjon, og er derfor en potensiell motpart for transaksjoner til markedsrenter. Siden innføringen av LVTS i 1999 har bankenes målnivå for oppgjørssaldo imidlertid typisk blitt satt over null, noe som setter de andre deltakere i systemet i en liten overskuddsposisjon. Denne ekstra likviditeten bidrar til å redusere transaksjonskostnader og andre friksjoner i løpet av den daglige prosessen, og som et resultat reduserer behovet for deltakere i underskuddsposisjoner å ta hyppige små fremskritt fra banken. Å endre nivået på oppgjørssaldoer er et effektivt politisk verktøy for å styrke bankens mål for overnattingstakten. I de første årene etter at LVTS ble gjennomført, ble oppgjørssaldo aktivt brukt til å påvirke overnatteprisen. I de etterfølgende årene ble det målrettede nivået på oppgjørssaldo ofte justert i påvente av sesongmessige eller midlertidige oppadgående press på overnattekursen, som rundt kvartalsendene og kommersielle bankers regnskapsår. Våren 2009, midt i den pågående globale finanskrisen, justerte banken midlertidig driftsrammen når målet for overnattingskursen ble satt til 0,25 prosent. For å presse overnattekursen til denne verdien satte banken målnivået for oppgjørssaldo på 3 milliarder, det høyeste nivået siden starten av LVTS. Banken beholder retten til å justere det målrettede nivået på oppgjørssaldo høyere eller lavere, avhengig av forholdene i overnattemarkedet. Å øke nivået på oppgjørssaldo gir et sterkt incitament for LVTS-deltakere til å låne ut kontanter og dermed legge nedtrykk på overnattekursen, fordi høyere avvikssaldoer uunngåelig vil føre til at noen deltakere har en overskuddsposisjon på slutten av dagen. Disse overskuddsmidlene må deponeres over natten gjennom bankinnskuddsfasiliteten til en undermarkedsrente (målet for den daglige renten minus 25 basispoeng). For å oppnå målnivået for oppgjørssaldoer overfører banken, som skattemyndighet for Canadas myndighet, netto offentlige betalinger og kvitteringer i systemet, inkludert egne og de andre kundene sine, til og fra statens innskudd på sin balanse. Banken forvalter disse overføringene gjennom ettermiddags mottakerens generelle auksjon. Banken publiserer på sitt nettsted målnivået for oppgjørssaldoer dagen før målets effektive dato og det faktiske beløpet hver dag etter ferdigstillelse av ettermiddagsmottakeren General Auction. I de fleste tilfeller oppnås det målrettede nivået på oppgjørssaldo i mindre vanlige situasjoner, som for eksempel prognosefeil hvor banken ikke er i stand til å foreta den nødvendige tilpasningen til ettermiddag mottakerens generelle auksjon for å kompensere for feilen, det faktiske nivået kan avvike fra det målrettede nivået. Repo og overnattingsoperasjoner over natten Banken gjennomfører Repo og Overnight Repo-operasjoner for å ytterligere støtte den effektive implementeringen av pengepolitikken ved å injisere eller trekke tilbake likviditet i dag, og dermed styrke bankens mål for overnatterrenten. Når betingelsene i det kanadiske generelle sikkerhetsmarkedet for repetisjon på natten, garanterer det, kan banken gripe inn og injisere intradag likviditet gjennom tilbakekjøpsavtaler (repos), kalt Overnight Repo-operasjoner, eller å trekke inn likviditet i løpet av dagen gjennom tilbakekjøpsavtaler (reverse repos) som kalles Overnight Reverse Repo operasjoner. Disse operasjonene gjennomføres gjennom en konkurransedyktig auksjon for å kanalisere midler til motparter som trenger dem mest. Dersom transaksjoner i det generelle sikkerhetsmarkedet over natten generelt foregår til priser over bankens mål, kan banken injisere likviditet ved hjelp av Overnight Repo-operasjoner ved å kjøpe statspapirer fra Canada til verdipapirer fra Primary Dealers, med en avtale om å videreselge disse verdipapirene til samme motpart neste virkedag, med forskjellen i pris som er lik interesse for en virkedag. Omvendt, hvis transaksjoner i det generelle sikkerhetsmarkedet over natten vanligvis foregår til priser under bankmålene, kan banken trekke likviditet tilbake ved å selge noen av sine beholdninger av statspapirer fra Canada (typisk statsobligasjoner) til primærforhandlere , med en avtale om å tilbakekjøpe dem til en verdi som inkluderer renter for en virkedag. Disse transaksjonene utføres til priser som er lik eller under bankens mål for overnattingsprisen, avhengig av markedsforhold og budgivende oppførsel på auksjonen. Banken utfører vanligvis disse operasjonene klokken 11:45 (ET), men banken er om nødvendig forberedt på å inngå flere runder av operasjoner og for å utføre disse operasjonene utenfor vanlig tid. Selv om disse repooperasjonene i dag typisk innebærer kjøp av regjeringen i Canada-verdipapirer, i tider med markedstrykk, har banken skjønn til å utvide listen over godkjente verdipapirer. Vanligvis nøytraliserer banken kontantpåvirkningen på systemet fra eventuelle Overnight Repo eller Reverse Repo-operasjoner ved å justere mengden av ettermiddagsmottakerens generelle auksjon for å gjøre det mulig å oppnå det målrettede nivået på oppgjørssaldo ved slutten av dagen. Avhengig av operasjonens størrelse kan det imidlertid være at banken ikke alltid kan kompensere dette beløpet fullt ut. Som et ekstra verktøy for å kompensere for pressen på overnatterrenten, har banken etter eget skjønn muligheten til ikke å fullstendig nøytralisere virkningen av disse operasjonene. Hvis noen eller alle disse operasjonene ikke er fullstendig nøytraliserte, kan systemet overlates til et større overskudd eller underskuddsposisjon på slutten av dagen, og det kreves minst en LVTS-deltaker å legge inn penger på innskudd til bankens innskuddsrente eller å ta en overgang på forhånd ved bankrenten. Støtte den effektive funksjonen til kanadiske finansmarkeder Bankens balanse Bankens beholdning av finansielle eiendeler drives generelt av sin rolle i utstedelse av sedler. Utstedelse av pengesedler skaper en forpliktelse for banken, den største på balansen. Regjeringen i Canada-innskudd, inkludert de som støtter regjeringens forsiktighetslikviditetsplan, representerer vanligvis det nest største ansvaret for banken. For å kompensere for disse forpliktelsene må banken holde finansielle eiendeler. Disse eiendelene er hovedsakelig denominert i kanadiske dollar, da bankens forpliktelser hovedsakelig er nominert i kanadiske dollar og hovedsakelig består av investeringer i regjeringen i Canada, verdipapirer og terminer. Banken forplikter også finansielle markedstransaksjoner med kvalifiserte motparter til støtte for pengepolitikken og effektiviteten av kanadiske finansmarkeder. Bankenes transaksjoner er typisk tilbakekjøpsavtaler hvor banken injiserer eller trekker likviditet og kjøper eller selger finansielle eiendeler. Bankenes beholdning av finansielle eiendeler bidrar til å fremme sin operasjonelle uavhengighet og støtte gjennomføringen av sitt ansvar. Dette oppnås på to måter: De finansielle eiendelene gir banken mulighet til å utføre sitt ansvar uten å være avhengig av offentlige bevilgninger, og banken unngår investeringer som kan svekke prosessen som den føderale regjeringen tildeler midler eller kreditt til privatpersoner sektor eller andre myndighetsnivåer. Politikk for oppkjøp og forvaltning av finansielle eiendeler Bankenes erklæring om forvaltningen og forvaltningen av finansielle eiendeler for banken i Canadas Balanse (policy of policy) fastsetter politikken for bankenes oppkjøp og forvaltning av innenlandske finansielle eiendeler for balansen. Som angitt i policyen er beslutninger om oppkjøp og disposisjon av finansielle eiendeler og styringen av bankens balanse basert på følgende retningslinjer: Nøytralitet Banken begrenser mulige markedsforvridninger fra investeringsaktiviteten ved å handle i så bred og nøytral en mote som mulig. Sammensetningen av bankens balanse bør være strukturert slik at effekten av markedsprisene på disse eiendelene fra rutinemessige kjøp av bestemte verdipapirer bør være minimal. Banken reduserer finansielle risikoer for balansen som kan oppstå ved verdsettelsestap eller kredittap gjennom en risikostyringsramme. Rammeverket omfatter sikkerhetsstillelse med hensiktsmessig haircuts av eventuelle utlån eller forskudd, og minimumskrav til kredittkvalitet for verdipapirer som er sikret for sikkerhet, tilbakekjøpstransaksjoner eller direkte kjøp. Gjennomsiktighet Ethvert kjøp eller salg av eiendeler fra banken skal være transparent for offentligheten.3 Mens Canadas Banklover tillater oppkjøp av et bredt spekter av kvalifiserte eiendeler, begrenser målene og retningslinjene som er skissert ovenfor effektivt effekten av finansielle eiendeler som Banken bør overta for sin portefølje av finansielle eiendeler i normal drift4 Banken kjøper primært Canada's regjerings nominelle obligasjoner og statsobligasjoner for sin balanse direkte gjennom ikke-konkurransedyktige bud på statspapirauksjoner, og det kan også anskaffe disse verdipapirene i annenhåndsmarkedet. Mens bankene investerer i nominelle obligasjoner i Canada, holdes til forfall, kan banken selge statskasseveksler på annenhåndsmarkedet for å oppfylle sine pengepolitiske og finansielle stabilitetsansvar. Banken gjennomfører også et program med langsiktig repos som utgjør en del av eiendelene på bankens balanse. Disse termene er kortsiktige transaksjoner med primærforhandlere mot høyverdige verdipapirer. Canadas verdipapirportefølje Bankenes faste beholdninger av Canada's nominelle obligasjoner og statskasseveksler er strukturert for å reflektere sammensetningen av de føderale regjeringers beholdning av nominell innenlandsk omsettbar gjeld. Banken kjøper eller holder ikke regjeringen for Canada Real Return Bonds, gitt det lave utstedelsesnivået for slike obligasjoner, og for å unngå enhver oppfattet konflikt med pengepolitikken. Vanligvis er en fast prosentandel av Canadas statsobligasjoner kjøpt på en ikke-konkurransedyktig basis ved hver obligasjonsauksjon for å oppnå målstrukturen for eiendelallokeringer. Bankens minimumskjøpsbeløp er oppgitt i Anbudsinfordringen for den aktuelle obligasjonsauksjonen, og det faktiske beløpet som er kjøpt, vises i obligasjonsauksjonsresultatene. Publikum vil også bli varslet om eventuelle endringer i denne faste prosentandel av kjøp. Regjeringen i Canada regjeringsregninger og kontanthåndteringsregninger er også anskaffet på en ikke-konkurransedyktig basis, men for et variabelt beløp, avhengig av bankens spesifikke balansebehov på tidspunktet for hver auksjon. Disse beløpene er basert på prognoser fra bankpersonalet om forventet fremtidig etterspørsel etter sedler og andre forpliktelser og mengden av statsobligasjoner og obligasjoner som vil modnes i de følgende ukene. Selve kjøpte beløp er beskrevet i resultatene av hver statsobligasjons auksjon, som er i samsvar med bankens prinsipp om åpenhet. Den typiske praksisen er å dele den totale mengden av statsobligasjoner som banken kjøper over de ulike forfallene som tilbys, slik at bankene kjøper stort sett reflekterer de samme andelen av utstedelse fra staten over de tre forfallstidene. Term Repo Operations These operations, where high-quality assets are acquired temporarily through the repo market, are conducted to manage the Banks balance sheet, to promote the orderly functioning of Canadian financial markets and to provide the Bank with information on conditions in short-term funding markets. As explained above, the Banks implementation of monetary policy is based on influencing the overnight interest rate. However, the Bank also conducts money market operations at longer maturities, provided such operations do not reduce the Banks influence on the overnight interest rate. Term repos transacted by the Bank typically have approximately 1- and 3-month terms. In these transactions, the Bank purchases from primary dealers Canadian dollar-denominated marketable securities that are directly issued or explicitly guaranteed by the Government of Canada or by a Canadian provincial government. At the end of the term, the Bank sells these same securities back to the original counterparty at a pre-determined price, with the difference between the Banks initial purchase and subsequent sale prices equalling the interest for the term of the transaction. The Bank may also conduct term repos for different termsfor example, to offset seasonal fluctuations in the demand for bank notesand can modify the range of securities eligible if deemed appropriate. Term repo operations allow the Bank to acquire assets on a temporary basis for its balance sheet. This provides the Bank with flexibility in the management of its assets, and it also helps reduce the need for the Bank to acquire Government of Canada securities outright for its balance sheet, which may help support the liquidity of the Government of Canada securities market. These term repo operations also support the Banks monitoring of liquidity conditions in term funding markets and may encourage the further development of, and liquidity in, the longer-term repo market in Canada. Securities-Lending Program The Bank established its Securities-Lending Program in 2002 to help support the liquidity of Government of Canada securities by providing a secondary and temporary source of these securities to the market. Under this program, the Bank can lend a portion of its holdings of Government of Canada securities to primary dealers when the Bank judges that a specific bond or treasury bill is trading below a certain threshold, or is unavailable, in the repo market. Securities are lent through a tender process for a term of one business day. This program helps support the liquidity of the Government of Canada securities market and is designed to support efficient clearing and price discovery. A liquid and efficient market for Government of Canada securities is important to the efficient functioning of Canadian financial markets. It helps the Government and other borrowers in their financing activities and supports the Banks objectives in the transmission of monetary policy. The Securities-Lending Program is structured such that when the program intervention threshold is triggered, the Bank can make up to 50 per cent of its portfolio of Government of Canada bonds and bills available on any given day. The securities are offered through a tender process, once a day (typically at 11:15 a. m. ET) and for a term of one business day. Providing Liquidity in Extraordinary Circumstances Overview of extraordinary liquidity provision Under exceptional circumstances, the Bank has the authority to provide extraordinary liquidity to support financial system stability. To respond to severe system-wide liquidity stress, the Bank can provide market-wide liquidity in a number of ways, including by increasing the level of settlement balances conducting exceptional buyback transactions, to a maximum term of 380 days, using an expanded range of securities and instruments, provided that certain criteria are met lending to a broader range of financial institutions than participants in the Large Value Transfer System and for terms longer than overnight engaging in outright purchases of an expanded range of securities and instruments, provided that certain criteria are met and subject to amending the Bank of Canada Policy for Buying and Selling Securities Under Subsection 18.1(1) of the Bank of Canada Act and typically lending on a market wide-basis, but could also lend on a bilateral basis. To address funding shortages at specific financial entities, the Bank can also provide secured advances through Emergency Lending Assistance (ELA), subject to the Rules Governing Advances to Financial Institutions. Providing Market-Wide Liquidity To support the efficient functioning of Canadian financial markets in response to a severe system-wide liquidity shortage, the Bank could expand existing operations (e. g. Overnight RepoOvernight Reverse Repo operations, Term Repos) along different dimensions or introduce additional facilities to provide extraordinary market-wide liquidity. If the liquidity shortage is system-wide rather than due to an idiosyncratic liquidity shock at an individual institution, ELA would not necessarily be needed. In determining the form and quantity of extraordinary market-wide liquidity to provide, the Bank would consider the following five guiding principles for central bank intervention: Targeted: Intervention should target market failures (liquidity distortions) that are of system-wide importance and that can be rectified by a central bank. Graduated: Intervention should be commensurate with the severity of the problem. Well-designed: Use the right tools for the right job. Market-based transactions, in most cases provided through auction mechanisms, should be used to alleviate market-wide liquidity problems, while loans should be used to address liquidity shortages affecting specific institutions. Efficient, non-distortionary: Central bank transactions should be at market-determined prices to minimize distortions. Mitigation of moral hazard: The risk of creating adverse incentives that could impair the functioning of the financial system over time should be considered carefully, and measures should be taken to mitigate such risks. For example, such measures can include limited, selective intervention and penalty pricing, where appropriate. In terms of expanding existing operations, which are auction-based and subject to minimum bid rates, the Bank could increase the size or overall amount of liquidity provided (possibly alongside an increase in the level of settlement balances), the term of the operations andor their frequency. Additional enhancements to existing operations could include broadening the set of eligible collateral andor expanding the list of eligible counterparties, subject to any criteria deemed appropriate by the Bank. Amid the 200709 global financial crisis, the Bank expanded its provision of liquidity and activated a number of temporary market-wide liquidity facilities. In accordance with the five guiding principles outlined above, these facilities varied along different parameters, including eligible counterparties, eligible securities and terms. 5 As of April 2010, all of these temporary facilities had been deactivated however, the Bank retains the ability to reactivate any of these facilities or to introduce new operations to deal with severe market-wide liquidity stress. An additional area where the Bank could expand flexibility in response to severe market-wide liquidity stress is to activate its standing, or non-auction based, bilateral facility, the Contingent Term Repo Facility. Contingent Term Repo Facility The Banks standing facility to respond to severe market-wide liquidity stress is the Contingent Term Repo Facility (CTRF). Upon activation, the CTRF would offer eligible counterparties liquidity on a standing, bilateral basis. This facility would provide flexibility to the Bank to offer liquidity beyond Primary Dealers and their affiliates, at the Banks discretion, should the Bank deem it necessary to support the stability of the Canadian financial system. Counterparties beyond Primary Dealers and their affiliates would need to demonstrate significant activity in the Canadian money andor bond markets, be subject to federal or provincial regulation, and meet any other conditions the Bank requires. Activation and deactivation of the CTRF would be at the Banks sole discretion, as conditions warrant. This facility would not be used to address idiosyncratic liquidity shocks at individual institutions. Terms and conditions for the CTRF would be published upon activation. Emergency Lending Assistance Emergency Lending Assistance, or ELA, is a loan or advance to eligible financial institutions (FIs) and financial market infrastructures (FMIs) at the Bank of Canadas discretion. The provision of ELA is extraordinary and designed to provide last-resort liquidity to individual FIs or FMIs that are facing serious liquidity problems. There are two standing lending facilities: the Standing Liquidity Facility. available to LVTS participants, and the Overnight Standing Repo Facility (formerly the Overnight Standing Purchase and Resale Agreement Facility), which is available to primary dealers. See Canadas Major Payments Systems to learn more about Canadas major payments systems. This requirement for transparency may be waived under exceptional circumstances. When market conditions warrant, the Bank can implement unconventional monetary policy which may involve targeted purchases to affect certain segments of the yield curve or purchases of other assets. See the Annex included in the April 2009 Monetary Policy Report to learn more about the Banks framework for conducting monetary policy at low interest rates. These temporary market-wide liquidity facilities included: the Term Purchase and Resale Agreement (PRA). the Term PRA for Private Sector Money Market Instruments. which was replaced by the Term PRA for Private Sector Instruments. and the Term Loan Facility.

No comments:

Post a Comment